lördag 20 oktober 2012

Vi har gubben i lådan till granne

Vi har gubben i lådan till granne. Nu har vi bara bott här i vårt hus i lite mer än två månader, men under den tiden har vi lyckats hinna riva och bygga en hel massa. 
Från första stund dök denna granne upp och var super trevlig. Så man blir stående och kan inte slita sig därifrån för då verkar det som att vi är otrevliga. 
Så fort vi rev något så stod han där och ville ha dörrar, karmar, väggar, gångjärn och you name it! 
Han var omedelbart väldigt sugen på att göra en av våra ombyggnationer, vi var kanske inte riktigt inne på samma linje och lejde sedan en firma vi haft kontakt med innan vi flyttade in i huset. De fixade vårt bygge snabbt och smidigt och med garantier. Efter det var det ganska lugnt ett tag, bara lite hej vid postlådan. 
Tills idag. 
Helt plötsligt sticker han in huvudet genom vårt öppna badrumsfönster 
(detta kräver att du går in på vår tomt och in genom vår carport) 
med orden;
-Jaså här ska ni bygga större badrum ser jag!
Jag som stod i köket fattade inte varifrån rösten kom då jag med all säkerhet visste att det bara befann sig två personer i badrummet och ingen av dem har den stämman. De fattade inget de heller där de låg och knackade kakel med hörselkåpor.
Men nu är han alltså på g igen. Han vill ha fönster, gammal inredning osv osv.
 Han dyker upp när det rivs och e.v ska kastas saker. Lite som gubben i lådan helt enkelt!

(Bild från google)

Tack för att just du tittade in ♥♥

1 kommentar:

  1. Hej & tack för kommentaren!
    Hmm spännande granne ni har :)
    Åh Mexico, där har jag också varit, faktiskt det bästa resmålet änså länge även om Mauritsius var underbart ! :)
    Mvh

    SvaraRadera

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com