söndag 27 januari 2013

Överrörlig bebis

När jag skrev för ett par dagar sedan att det kändes som att jag har blåmärken på insidan av magen  pga min  aktiva bebis så tänker säkerligen många "min bebis rör sig också jättemycket". Och ja de flesta bebisar rör sig jättemycket, tjejen var också väldigt aktiv i magen och vi såg ofta hur rumpan stack upp, hur en armbåge for ut i sidan eller hur en fot sträckte på sig. Det här är annorlunda, den här bebisen småkickar aldrig utan det är hög aktivitet mest hela tiden där magen ser ut som att den får styk inifrån.
Detta har dessutom gjort det lite problematiskt för bm att få till några bra hjärtljud, hon får hålla på länge, ta en pause och börja om, klocka och räkna själv. Hon frågar förvånande om bebisen rör sig så mycket hela tiden och förklarar att det är svårt att få en kurva när bebisen är så aktiv. Sen säger hon att det viktigaste är att bebisen rör sig för det är det bästa tecknet på att den mår bra.
Hennes teori är även att den har mycket att röra sig på då tjejen gjorde mycket plats när hon låg i magen, så vi får väl tro på den så länge och inte att jag kommer föda Karate Kid...
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com