söndag 28 oktober 2012

Fira 30-åring

Så blev det dags att fira en god vän till mig som fyllt 30 år! Jag stod som handfallen när det kom till att köpa present. Senast jag gav henne en födelsedagspresent var när hon fyllde 20 år och då köpte jag och ett par kompisar den på Lustgården. Det temat kändes inte aktuellt idag... 
När hon gifte sig fick hon en Marimekkoskål och två iittala ljusstakar så då kändes även det förbrukat.
Tillslut så knäckte sambon min tanken att hon gillar att baka! Jag började då med att köpa alla olika strösselvarianter jag kunde hitta på ÖB (tror det blev 12-14 stycken), allt från guld och silver strössel, till skinande blått och rosa, chokladkulor, saltlakrits, citron och polkagris. Jag tänkte att det är inte sånt man springer och köper själv, men det är kul att ha! Strösslen kommer från Kryddhuset.

Massor med strössel från Kryddhuset
Jag fyllde på med lite muffinsformar i olika storlekar och motiv. Nutella, marsipan, vaniljsocker, bakpulver och andra "bakkryddor" samt en bok med recept på 500 muffins.

Bakformar och nutella samt bokstavsströssel
Tillslut köpte jag detta kakfat på IKEA som kom i en pyramidformad kartong och hade plast runt sig. Perfekt att återanvända plasten samt kartongen att sedan slå in!

Kakfat i tre våningar 
Presenten blev väldigt uppskattad av födelsedagsbarnet som dessutom hade fått en bakmaskin av sina nära och kära! En hit med andra ord :-)
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com