måndag 4 mars 2013

Vegetarisk kost

Som ni kanske vet så äter vi främst vegetarisk kost här hemma då jag är vegetarian. Mannen i huset har inget mot detta så både han och tjejen äter mer vegetariskt än vad de äter kött. Tjejen äter "vanlig kost" på förskolan eller om det bjuds på annat när vi är borta, likaså sambon.
Många gånger vid lunchen på jobbet har min mat kommit på tal då jag anser mig äta vanlig husmanskost men sällan får medhåll.
Nedan ser ni ris, kokta grönsaker i form av morötter, broccoli och blomkål samt quornfärs med böner, lök och krossade tomater.
För mig är detta vanlig mat och jag ser inga som helst problem med att ge detta till tjejen och hon har aldrig klagat på maten!


Ett tips är att köpa dessa plastburkar på biltema, ca 20:- för 6 st tror jag det är, de är perfekta att frysa in små matlådor med både till bebisen som bara äter smakportioner och till det lite större barnet.

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com