måndag 4 mars 2013

Annorlunda dop och dagens gravidstatus

Jag försöker roa mig med andra saker än att tänka på hur jobbiga alla förvärkar är, idag hade jag problem med att ens ta mig upp ur sängen så vi kom lite sent till förskolan. Nu har vi typ fem minuters gångväg och jag var tvungen att intala mig själv att bara jag gått fram och tillbaka så får jag vila sen och tjejen får en mycket bättre dag där än hemma med mig. 

Vår dukning till tjejens dopfika
Nu till något roligare! 
När vi döpte tjejen så gjorde vi det i kyrkan, med våra respektive familjer närvarande och ett par av våra vänner. Det var mycket förberedelser med prästsamtal, bokning av lokal, fixa pynt, bestämma och laga mat och tårtor, skicka inbjudningskort och tillslut städa lokal.
Det kändes ganska stelt att sitta ner vid långbord och äta samt att stå längst fram i kyrkan med alla blickar på sig. Efter det så sa jag att jag aldrig skulle göra om det. Nu har vi funderat på lite olika alternativ till ett traditionellt kyrkdop och funnit två alternativ.
Det första är att döpa detta barn här hemma i trädgården.
Det andra är att gå på ett drop in dop i sommar som anordnas här i staden i samband med ett stort event.

Jag tänker att det senare är ett mycket bra alternativ. Efter dopet skulle vi kunna bjuda på picknick i gröngräset. Känns så mycket mer vi och det skulle kännas mycket mer avslappnat än förra gången.
Har ni gjort något annorlunda av erat dop? Eller har ni varit på något?

  
Dukning, inbjudningskort och bordsdekorationer
 Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com