onsdag 13 mars 2013

Snålhistoria

Skulle hem till ett par på middag, de skulle bjuda men vi skulle ta med det vi ville grilla. Inga konstigheter med det. 
Vi tog med oss det vi ville grilla, två paket vitlöksbröd samt läsk eftersom vi gärna ville dricka något till maten. 
När sedan maten kom på bordet (potatisgratäng och sallad) så fanns det bara ett vitlöksbröd samt vatten att dricka, det andra hade paret stoppat i kylen/frysen för de tyckte inte att det behövdes så mycket mat.

Samma par kom hem till oss på middag, vi bjöd den gången på tacos med vegetarisk färs. Eftersom de inte ville äta vegetariskt så tog de med sig köttfärs att ha till sin tacos. När vi ätit klart fanns det ganska mycket rester, döm om min förvåning då de gjorde matlådor av resterna och tog med sig hem.

När deras första barn föddes köpte jag kläder åt bebisen samt något som mamman pratat länge om att hon ville ha (en salladsskål med bestick). När barnet döptes köpte jag en väldigt personlig gåva som blev väldigt uppskattad. När barnet fyllde ett fick denne en skinnjacka och när deras tvåa föddes fick denne kläder och ett par andra roliga accessoarer. Vid det laget hade jag lagt ca 1500:- på presenter till hennes barn. Så föddes och döptes vår första, vi fick en klänning (likadan som vi själva fyndat för 30:- på rea) samt två böcker för ca 50:-. Behöver jag säga att vi inte har köpt några fler presenter sen dess? Det handlar inte alltid om pengarna eller om värdet, men för mig handlade det om tiden jag lade ner på deras presenter medan de gått in på coop forum och handlat till oss.


Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com