söndag 31 mars 2013

Byta presenter?

När det kommer en ny liten knodd till världen vill ju gärna folk komma och hälsa på och ofta har de med sig presenter till nyfödingen. Vad gör man om kläderna inte passar, till smak eller storlek? Jag skulle inte gå så långt som att fråga efter kvitto om gåvan inte kom från min nämaste familj. Saker som jag vet kommer bli helt oanvända skänker jag till klädinsamlingar så de gör någon nytta (jag är fortfarande rädd för att använda tradera dessutom!). Ibland ligger det kvitto med presenten så det är fritt fram att byta...Som i en present vi fått. Trots det så drar jag mig för att byta den men samtidigt vet jag att det kommer bli oanvänt om det stannar här hemma. På något sätt känns det som att det är bättre att vi byter till något som faktiskt blir använt. Nu svamlar jag...
På tal om kläder så började jag rensa förrådet för någon dag sedan och har hittills kastat en säck med kläder och skor. En och en halv säck skor la vi till myrorna samt två säckar kläder... Jag tror inte jag kommer sakna något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com