söndag 31 mars 2013

Nya gardiner och trasig symaskin

Jag har irriterat mig på våra fula gardiner ett tag nu, de var fina i vår lägenhet men här i huset passade de inte alls. Vi har dessutom haft problem med insyn då vi röjt ner allt på tomten och man ser in ganska bra just på vintern då det är mörkt ute och ljust inne. Nu beslutade jag att det fick vara nog och åkte till Ikea för att köpa tyg. Det blev deras spets för 19:-/m då vi behövde 17m till nio rutor och två dörrar. Jag börjar med att sy kappor och hann klart med sju fönster och en dörr innan maskinen lade av!! Sååå irriterande att inte få bli klar. När jag sydde passade mannen på att måla lite fönster. Känns så mycket fräschare på en gång!
Passade även på att köpa nya mattallrikar till tjejen, ni vet de där som kostar 15:-/6st. De har gjort om designen lite så de platta tallrikarna har numera en liten kant vilket känns mycket bättre än de gamla som var helt platta för där åkte ju maten av väldigt lätt.
Varje gång vi kommer ner på tag själv lagret och stegar mot kassorna säger tjejen "korv" och ibland "jag vill ha korv". Vi har tyckt att det är lite märkligt då hon bara fått korv där en gång tidigare... Tills vi såg den jättelika bilden av en korv över kassorna! Jaja idag fick det bli en korv iallafall;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com