söndag 10 februari 2013

Idag lägger vi golv

Eller vi och vi är kanske att ta i... 
Idag lägger mannen i huset golv, jag ser på. 
Vi har/ska lägga klickgolv i resten av huset, men i hallen blir det klinkers av praktiska skäl.
Huset var alltså inte renoverat sen 63 så golven är/var slitna och inte speciellt fina. Denna smutsiga korkmatta ligger just nu i hallen...Men inte länge till!


Vi hade en väldigt trevlig träff med våra vänner igår. 
Tjejen var med och tröttnade först efter två och en halv timme! Vi var imponerade och det var verkligen skönt att få sitta och äta i lugn och ro och hinna prata lite.
Jag åt en supergod pasta (som detta ställe är känt för) och övriga i sällskapet åt ställets andra paradrätt. Jag hade tänkt beställa "extra allt" till min och sambons mat och sedan delat med tjejen, men till vår förvåning så serverade de även pannkaka!
 Perfekt när man har med sig ett så pass litet barn som ändå gärna äter av det vi äter. 
Vid halv tio var vi hemma igen, tjejen somnade som en stock och vi slappade en stund framför tv:n och QX galan. Jag har älskat after dark sen jag var 5 år gammal och hade en av deras shower på VHS :-)

Vi fick förresten sovmorgon till nio i morse så efter det kände jag mig så pass pigg att jag passade på att baka! Det hör verkligen inte till vanligheterna.


Tack för att just du tittade in ♥♥

3 kommentarer:

  1. Det där såg riktigt gott ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev nästan som kladdkaksmuffins med smält choklad uppepå- faktiskt riktigt gott trots att det blev lite väl hård choklad uppepå när den stelnade!

      Radera
  2. Så kul med en efterbild sen :-)

    SvaraRadera

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com