lördag 19 januari 2013

Dags för hallonbladste

När jag väntade mitt första barn var jag ofantligt trött på att vara gravid när jag gick in i vecka 36. Jag var trött, hade ont i kroppen, vägde på tok för mycket och orkade ingenting. 
Jag googlade på allt möjligt då jag faktiskt inte gjorde annat än låg hemma på soffan hela dagarna och fann att hallonbladste kunde sätta igång förlossningen och att man kunde börja dricka det i vecka 36. Jag köpte och drack. Jag gick över tiden med nästan 14 dagar, så för mig hade det ingen verkan med andra ord :-)
Andra saker som hallonbladste sägs vara bra för är att man kan få en snabb förlossning (stämde inte heller i mitt fall) samt mindre avslag ( det kan jag ju inte veta om jag fick eftersom jag bara har ett barn).
Den här gången kommer jag också dricka hallonbladste, av den sista anledningen- jag vill helt enkelt inte chansa på att det kan komma en syndaflod om jag inte gör det!
Hallonbladste finns att köpa i vanliga tebutiker, hälsokost och på nätet. Det väger nästan ingenting så man betalar inte många kronor för det.
Någon annan som provat hallonbladste?
Bild lånad från hallonbladste.se som bla säljer just hallonbladste.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com