onsdag 2 maj 2012

London med 6 månaders baby


Vi åkte till London när vår tjej var 6 månader gammal. Det blev vår första resa som familj med andra ord.
Jag har besökt London tidigare och bara älskar staden!
Tyvärr så hade vi big problems med Big travel innan avresa så den höll på att bli inställd. Men iväg kom vi.
Vi flög med Sas dit, direktfly till Heathrow som tog ca 2h 35min och  med Norwegian hem. Det blev billigast så.
En flygbiljett tur och retur kostar ca 2000:-/vuxen och ca 400:- för barn under 2 år.

När vi kom fram var vi glada över att ha investerat i en prampack så det var enkelt att plocka fram vår vagn (Brio happy, enbart sittdelen) samt rulla ihop prampacken och förvara på vagnen.
Vi tog tåget in till London. Det man ska veta här är att det skiljer sig ganska mycket i pris beroende på vilket tåg man väljer.
Heathrow express är det mest populära tåget som tar 15 minuter till Paddington. Det kostar 18 pund för en vuxen och om man vill köpa returbiljett påengång så kostar det 34 pund.
Men från samma spår går även Heathrow Connect var 30 min. Den kostar 8,50 pund per vuxen och tar ca 25 min till Paddington. Redan här finns alltså pengar att spara.
När vi var i London kostade ett pund 10 sek så istället för att betala 680 sek med Heathrow express för två vuxna så valde vi att åka med Heathrow Connect för 340 sek (barnvagnen med lilltjejen åkte gratis med oss).

Vill man vara mer vågad så kan man välja att åka med London Underground och det kostar då ca 5 pund per vuxen/enkel resa.

Heathrow express             2 vuxna + bebis 680:-

Heathrow connect             2 vuxna + bebis 340:-
London underground      2 vuxna + bebis 200:-

Väl framme vid Paddington så kan man oftast gå till sitt hotell eller ta en anslutande tunnelbana.
Mer om det i nästa inlägg!



Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com