onsdag 2 maj 2012

Blir man något klokare?

Jag var tvungen att maila skatteverket och sedan ringa för att få klarhet i hur man ska skatta för vinster;

Tävlingsvinster som inte kommer från arbetsgivaren är skattefria om de är i annan form än kontanter och värdet är högst 0,003 prisbasbelopp, närmast avrundat till hundratalet kronor.

Om du varit med i en tävling där det är den personliga prestationen som avgör om du vinner ska du beskattas för vinsten. är det därimot slumpen som avgör så är vinsten skattefri.

Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål som värderas högst till 1300 kr.

Om vinsten överstiger 1300 kr så ska vinsten tas upp i deklarationen.

Man räknar inte ihop flera vinster utan tittar på varje enskild vinst.

Tänker att det nog är fler än jag som undrar över detta, därför lägger jag ut svaret här på bloggen.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com