lördag 14 januari 2012

Grrr

Jösses vad trött jag blir ibland av att umgås med släkten ;)
Vår tjej är bara strax över året men behandlas som att hon är lika gammal som sin kusin som är tio månader äldre. Ni med små barn vet ju att tio månader är ganska mycket i den ålder.
Nu är hon superduktig på en hel massa så det är lätt att glömma att hon faktiskt just passerat året, men det går till överdrift när man förväntar sig att hon ska förstå lika mycket som de andra barnen som är mellan 5-7 år! Och när man säger till henne på samma sätt som dem att hon inte får göra vissa saker.
Jag har inga problem med att andra säger åt henne om hon gör något som hon inte får. Men att säga åt henne att hon inte får ta på tex apelsiner som ligger framme i en skål på golvet...Ja för mig är det att överdriva då hon måste få upptäcka som alla andra. För allvarligt, vem tar skada av att hon lyft en apelsin och lagt tillbaka den igen?
Ibland blir det trams här på bloggen, men ibland blir jag sådär irriterad bara...
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com