måndag 1 mars 2010

Inskrivning

Idag var jag och kärleken på inskrivning hos barnmorskan, fick lite information om kost och vardagliga vanor. Fick även fylla i ett papper om mina alkoholvanor och svara på frågor om rökning och motion. Vad gällde kosten så fick jag rådet att äta det jag får i mig, det är inte så viktigt vad bara jag äter. Sen skulle man småäta tydligen, på det svarde kärleken
-Ja men det gör du ju hela tiden.
Vet inte riktigt vad han menade med det...hmm?
Sen skulle man tydligen ha för vana att röra på sig, bli svettig två ggr i veckan och promenera en halvtimme om dagen. Jag vill ju påstå att jag får ganska bra vardagsmotion på mitt jobb men det räknades tydligen inte.
Sen tog hon blodtryck, kollade vad jag vägde och tog lite urinprover. Allt var okej enligt henne, själv fick jag nog en mindre chock när jag såg vad vågen visade, så efter allt detta så blir det ursprungsvikten minus minst 5 kg till.
Hemska tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com