tisdag 2 mars 2010

Har funderat

på en sak som barnmorskan sa när jag berättade vad jag jobbade med...
Hon sa "hur ska det gå?"
Och det lät som om jag hade valt fel yrke eller som om jag borde ha funderat på det innan jag blev gravid. Konstigt lät det iallafall, man kan ju inte säga upp sig varje gång man skaffar barn bara för att yrket inte passar då...
Man ska väl vara nöjd med att ha fast jobb? Är det inte så?
Och om jag får välja mellan detta och mitt hantverk så blir det ju detta för barnets skull.
Jag var på en föreläsning om hur ämnen i hantverksyrket påverkar dig som yrkesman och vad gällde bebisen så fanns det en hel rad av saker som absolut inte var bra. Tex fick man, precis som rökare, mycket små barn pga yttre påverkan.
Så då är jag hellre sämst på jobbet framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com