söndag 14 april 2013

Om missbruk av rabattkoder

Jag läser ganska många olika typer av bloggar på nätet och en av dem är Petras gratisblogg. Jag tycker att det är roligt att läsa om hennes gratisfynd och speciellt när hon visar upp vad hon fått. Ibland nappar även jag på erbjudanden hon tipsar om, senast att prova ny inpackning. Jag tycker detta är en skön blogg där hon bjuder på sig själv och jag ser fram emot den tv-serie hon kommer vara med i.


På tal om fynd så vill vi väl alla göra dem? 
Jag handlar helst när det finns någon form av erbjudande eller rabattkod/kupong och jag har svårt att se att tex stadium skulle erbjuda tag 3 betala för 2 om de förlorade på det. Eller att Lindex har 30% rabatt på barnkläder om man köper minst tre plagg osv. 
Så nu till saken om varför jag ens skriver det här... 
Jag har vid flera tillfällen den senaste tiden sett att företag lämnat ut rabattkoder utan villkor och sedan stoppat både koder och försäljning pga missbruk. Jag tänker, vad är missbruk? 
När man lägger till 10:- själv eller 50:- eller 100:-?
Självklart ska inte företagen gå minus, men lämnar man ut koder/kuponger så kanske man ska vara noggrannare med vad som gäller, som här tex;
Här var det tydliga villkor om hur mycket man förväntades spendera utöver koden.
Här var det tydliga regler om max ett erbjudande per person.
Här fanns inga köpvillkor och då blev det väldigt billigt för mig.
Här gäller koden en gång per hushåll (och vid köp över 300:- tror jag).

Julklappar för ca 1500:- värda ca 7500:- till ordinarie pris.

Jag tittar även in på gratisguiden med jämna mellanrum (finna även att följa på facebook), där kan man hitta det mesta när det kommer till bra erbjudanden!
Brukar ni falla för prova/få gratis, rabattkoder och erbjudanden?
 Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com