fredag 1 mars 2013

Om vårt badrum


Som ni märkt så kom jag av mig med uppdateringar om vårt hus. Vårt renoveringsobjekt.
Vi valde att ta in en firma som skulle göra vårat badrum i höstas.
Vi velade mellan ett par stycken, men då en inte ville ge någon ordentlig offert, en knappt gick att få tag på och en annan kändes fullständigt oseriös så valde vi tillslut företaget xxx.
Xxx gav oss en detaljerad offert, en tidsplan om fem veckor och ett seriöst intryck.
Såhär i efterhand kan jag säga att detta sög lite musten ur oss här hemma. Badrummet är fint, men kanske inte helt som vi tänkte oss.
Lite av vad som gick fel har jag skrivit om tidigare här.
Men så var det lite annat också;
- Vi fick köpa vilket kakel och klinker vi ville. Vi köpte klinker som vi gillade och visade plattsättaren dessa påengång. När han sedan några veckor senare skulle sätta plattorna så kom det fram att han inte klarade av det för de var för stora. Vi kunde inte lämna tillbaka de plattor vi köpt utan fick helt enkelt åka och köpa nya. Blev inte riktigt som vi tänkt.
- Sen kom räkningen. Den hade stigit med nästan det dubbla mot vad offerten sa! Jag höll på att gå i taket.
Detta trots att det innertak och det dörrbyte som fanns med på offerten inte gjorts av företaget utan av oss.
Vid konfrontation menade xxx på att man varit tvungen att byta vissa balkar m.m som man inte räknat med. Jag tyckte situationen började bli lite obehaglig och ville bara bli av med räkningen. Men jag har en tuff sambo som stod på sig och påpekade att de enligt kontraktet skulle meddela oss om kostnaderna skulle dra iväg. Så ca två månader efter färdigställandet var vi överens och kunde lägga detta bakom oss.

Tyvärr känner jag att det kommer dröja länge innan jag vill ha med hantverkare att göra igen. 
Vill ni se mer av badrummet finns det här.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com