lördag 2 februari 2013

Drömresa till Thailand


Som jag skrev för ett kort tag sedan så är vi i full gång med att planera vad vi ska göra för resor under vår föräldraledighet denna gång. Thailand är ett resemål som ofta kommer upp och det pratade vi även om sist vi skulle göra en långresa. Denna gång kommer vi resa med två barn och efter att ha hört om hur barnvänligt just Thailand är så är det klart att vi börjat drömma oss bort.
För oss är det semester att ta dagen som den kommer och njuta av att vara lediga, äta när vi vill och inte känna stress över tider. Vi ligger inte gärna och solar hela dagarna utan det blir gärna många promenader när vi semestrar. Därför är det viktigt för oss att det finns fina strandpromenader eller någon form av centrum där vi kan strosa runt när inte stranden och vattnet lockar.
Ett par längre utflykter vill vi alltid hinna med för att få se och upptäcka mer av landet.
Då ingen av oss varit i Thailand så finns det ett par saker som står högt på listan; 
-Vi vill rida på elefanter (eller åtminstone se dem) samt besöka regnskogen.
-Snorkla i de vackra korallreven.
-Besöka ett tempel.
-Tjejen skulle älska att få mata apor vilket vi läst att man kan göra i Phuket.
-Både jag och sambon gillar marknader och udda prylar så ett besök på en stor marknad är ett måste!


När vi tänker och planerar våra drömresor så är det ofta kristallklart vatten, mycket natur och kultur vi är ute efter. Vi vill ha det där exotiska, gärna så olikt vår hemmiljö som möjligt. Vackra byggnader och platser där vi hela tiden får upp ögonen för nya saker.
Thailand är helt klart ett sånt drömresmål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com