fredag 28 december 2012

Sjukstuga har det varit här

Det började redan förra söndagen med en kräksjuk tjej. Detta övergick till att det på måndagskvällen fanns två kräksjuka föräldrar i huset. Inte roligt att vara gravid och kräksjuk vill jag lova.
Tjejen åkte på tisdagen på ögoninflammation som blev värre och värre ju mer veckan gick.
Sambon återgick till arbete på fredagen medans jag som blivit förkyld kände att det var bäst att vila upp sig.
På Julaftons morgon konstaterade vi att tjejen nog hade någon form av halsåkomma också då hon inte ville äta och såg tjock ut i halsen.
Jag hade ont i halsen samt rinnande ögon.
På juldagen kunde jag knappt prata och kände mig allmänt förkyld, men jag jobbade. På kvällen fick jag ont i örat men det gick över till på onsdagen. 
På onsdagen kändes det lite bättre fast jag hela tiden sa att om jag inte hade varit hemma veckan innan så hade jag lätt sjukskrivit mig- jag mådde helt enkelt inte bra.
Tjejen visar tecken på att vara så gott som frisk.
Igår vakande jag med helt igenklibbade ögon, ett tjutande tjockt öra, ont i halsen, världens hosta och ett tungt huvud. Inte roligt! Dessutom var jag yrslig och kände det som att jag skulle svimma hela tiden. 
Då bestämde jag mig för en ny sjukskrivning. Tyvärr så har jag helgjobb så jag måste bli frisk idag annars måste jag skaffa läkarintyg. Det vet jag inte ens hur man gör?!
Igår var det riktigt jobbigt och jag kände att jag inte orkade mer, kroppen är helt slut efter all fysisk ansträngning (jag är trots allt ganska gravid) och jag bröt helt enkelt ihop. Så jäkla trött på det här nu och ser fram mot att få gå hem och ta hand om mig själv och njuta av den här sista tiden tills bebisen kommer.
För nu förtjänar jag fan det.

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com