fredag 24 augusti 2012

Dagen som gått

Flyttstädningen är nästan klar. Det tar lite tid när man har en busig tjej med. Nu är det dammsugning och rengöring av vitvator kvar och så en sista svabb över golvet. Sen så är det över och jag hoppas det kommer duga för de nya ägarna. Vi har trots allt lagt ett x anatl timmar på att putsa och feja.
Vi var på inskolningssamtal idag för tjejen. Nu är det nämligen dags för förskola. Som vi väntat på en plats. Jag blev dock väldigt förvånad när det visade sig att vår avdelbibg öppnar halv åtta och stänger fyra. Vad jobbar folk för tider egentligen?? Vi kommer inte ens ha tjejen där på heltid pga skiftjobb så hon kommer vara mellan åtta och tre på förskolan. Trots detta får vi lämna samt hämta henne på annan avdelning varje dag (något av det). Om hon skulle vara på förskolan under min arbetsdag så skulle det betyda att hon fick vara där i tio timmar/dag. Alla jobbar väl inte deltid som har små barn?
Imorgon ska vi åka och hämta loppipåsen i E-tuna samtidigt som vi tänkte passa på att gå på parken zoo. Hoppas på regnuppehåll med andra ord.
Blir det någon loppipåse för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com