torsdag 21 juni 2012

Coba och Tulum

Vi ville såklart se någon form av Mayaruin när vi var i Mexico så vi beslöt oss för att ta en busstur till Coba och Tulum.
Vi började dagen i Coba där vi stannade framför djungel för att gå genom den och sedan komma fram till den ruin vi skulle bestiga. Innan vi klev av bussen så berättade guiden om alla farliga djur som fanns där inne- ormar, spindlar och skorpioner bl.a som vi skulle vara uppmärksamma på.
Vi blev rekommenderade att lämna vagnen i bussen och tog istället bärselet med oss, ett sådant som gör att barnet sitter på höften. Det var här vi insåg att vi måste skaffa en rejäl bärstol till våra utflykter, för att det var såklart grymt jobbigt att bära omkring på tjejen i detta.

Häftigt var det iallafall att gå omkring och känna historiens vingslag.

Erimitbo.

Här är ruinen vi skulle få möjlighet att bestiga. Tyvärr så hade vi bara en timme på oss att klättra upp för denna och sedan gå de två kilometrarna tillbaka genom djungel innan bussen skulle gå igen.
Detta gjorde att sambon fick bestiga först eftersom jag lider av höjdskräck så var jag ganska säker på att jag inte skulle kunna göra det under sådan tidspress.

Vyn från pyramiden.

Där nere står jag och väntar...

Det går inte att beskriva hur högt det var och hur tvärt det var att klättra... Jag kommer just nu inte ihåg hur högt det var i m.

Jag klättrade till ungefär en tredjedel av den innan jag började skaka och klättrade ner.

När vi begav oss därifrån stannade vi vid en sjö och åt. Man rekommenderade inte bad i den då den kryllade av krokodiler...! Väldigt läskigt att bara gå på en brygga vid den. Behöver jag säga att vi vrålhöll bebis?!

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com