måndag 14 maj 2012

När man ska imponera

Något jag ibland kommer att tänka på är när jag och en (dåvarande) vän suttit på ett fik och druckit lite kaffe och denne bestämmer sig för att köpa med bullar till sina medarbetare. Snällt kan tyckas och säkert mycket uppskattat. Även något jag själv gjort någon gång. Så vad är det jag tänker på? Jo att denne valde att köpa bullarna från fiket för 25:-/st istället för att gå till livsmedelsaffären intill och köpa ur deras nygräddade sortiment. Denne köpte bullar för 250:- istället för 40:- bara för att visa att denne minsann var generös och hade det bra. I själva verket så hade denne inte ens pengar till sin bussbiljett hem efter arbetspasset. Det är lite sorgligt när jag tänker på hur ytan var det enda som betydde något för denne. Och hur det såg ut om man skrapade lite.

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com