söndag 29 april 2012

Fruktansvärt elakt skämt?

Läst på familjeliv;
"I fredags fick vi ett brev från socialen, någon hade anmält oss anonymt för stökigt hem, stod inte så mycket mer än det mer än att vi ska ha möte nästa vecka. Men saken är att jag är pedant, vi har det mycket fint och hemtrevligt. Jag viker alltid in tvätt på en gång, dammsuger, skurar, plockar i och ur diskmaskinen regelbundet. Får ofta komplimanger hur fint vi har det. Jag gillar att städa och fixa i hemmet. Jag bryr mig absolut inte hur andra har det, eller ser ner på någon som har det stökigare. Och självklart kan jag lämna disk och sånt framme när vi har haft middag, och sen ska fredagsmysa för att plocka bort det senare eller dagen efter.
Saken är nu att jag börjar tror att detta är något dåligt skämt. Jag och sambon ska gifta oss i Maj, och i April blir det möhippa för min del. Och nu har tankarna börjat spåna på och mina vänner vill skoja lite med mig, dom vet jur mycket hemmet och städningen betyder för mig. Men jag vill heller inte tro att det kan vara så, för då vill jag verkligen inte vara vän med dom eller denne som har anmält oss."

Allvarligt, om någon av era "vänner" gjort detta, hur skulle ni reagerat?
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com