måndag 19 april 2010

Absolut skitdag

Kunde knappt sova inatt, drömde massa strunt om graviditeten hela tiden och vaknade stup i kvarten. Gick upp kvart i fem och spydde. Massor. Gjorde mig iordning för jobbet och åt en kiwi. De första två timmarna på jobbet, fram till åtta var en mardröm. Mådde kräkilla hela tiden , fick yrselattacker och svettningar. Fick stanna upp mest hela tiden och vila mig, försökte även dricka lite vatten då och då. Fick i mig en apelsin på frukosten vid åtta och en halv macka. Illamåendet höll dock i sig fram till lunch. Är det såhär jag mått den senaste tiden? Fuktansvärt. Vad värre är att jag tydligen vant mig vid det och glömt det. Lyckades vila en stund efter jobbet efter att ha ätit en smörgås till. Ingen risk för att bli fet här inte. Fick för övrigt mamma byxor idag på jobbet, det var ganska kul.  Jag smet in så sent som det bara gick för att slippa massa annat folk där, han skulle precis stänga men vi gick tillbaka in igen. När jag frågade efter mammabyxor tittade han på mig som ett frågetecken och sa "det har vi inga" C som var med sa "Jo det ska ni ha, svarta är de" så drog han till i ett par svarta byxor (annars har vi grå) från "tjej-hyllan" och höll upp dem framför sig och mycket riktigt så var det mamma byxor med stor fin mudd på. Det kom även in en annan klädbytargubbe som hade hört vad jag sa och han påpekade att det fanns och vart de låg. Det fanns massor av nya byxor i tre oöppnade kartonger och efter att ha provat ett par som jag ansåg var för tajta att jobba i (hade lätt kunnat ha dem privat) så fick C hjälpa till att riva förpackningar där bakom och tillslut hittade de ett par nya inplastade i min storlek. Mycket skönt! Vi skrattade gott åt att det fanns sjukt stora storlekar på dessa byxor. Ska dock inte börja använda mina byxor än tror jag, då avslöjas ju min lilla hemlis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com