lördag 6 mars 2010

Tankar

Att vara gravid får en att tänka en hel massa saker, saker man tänkt tidigare och saker som dyker upp.
Har förut sagt att det nog inte blir några biologiska barn eftersom det redan finns så mycket barn i världen som far illa och som behöver ett hem och kärlek. Och jag har inte velat vara en egoistisk orsak till varför ett barn sätts till denna värld, som faktiskt är hård att leva.
De första åren som barn då man inte vet så mycket om världen är kanske fantastiska, men sen kommer skolan, tidiga mornar, läxor, vänner, mobbing och krav.
Sen kommer kärleken, jobbvalen och ev brist på jobb.
Flytta hemifrån, stadga sig, veta vad man vill göra med livet.
Klara sig.
Överleva.
Jag är en tänkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com