söndag 18 oktober 2009

Söndag på en båt

Vaknade första gången vid tre av att båten liksom studsade fram, livrädd. Gick upp på toa och böt sedan säng så jag sov i en egen, blir ganska trångt att sova två i en hyttbädd. Sov till fem då det gick något slags larm i hytten, kärleken snarkade på och märkte ingenting. Jag fick nog av sjölivet och kröp tillbaka till hans säng. Skrämde honom ganska rejält när jag kröp över honom, han hade inte hört larmet som antagligen var något han fipplat på via radion.
Vi vaknade igen vid sex snåret då radion i hytten berättade att vi nådde Åbo. Gick upp halv sju svensk tid för att äta frukost då vi inte viste om det var svensk eller finsk tid som gällde i matsalen. Ville inte missa frukosten.
Vi åt i en och en halv timme, supergott. De andra i sällskapet droppade också förbi under tiden, några fortfarande fulla.
Vi sov vidare ett par timmar efter frukosten, gick sedan och fikade lite, sov igen, fikade igen och gick till karaoken där de andra var i full gång. Vi höll oss helt nyktra.
Tillslut fick vi nog, gick till taxfree och köpte godis, sedan vidare till hytten och sov en stund till.
Klockan 19:00 nådde vi Stockholm igen. Vi ville bara av båten medans andra i sällskapet var allt annat än nyktra.
Det var också mycket skönt att vi tog bilen hem och slapp sitta på bussen.
Sen var det bara att slänga sig i säng för att gå upp 04:45 måndag morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com