lördag 9 mars 2013

BF +1

Japp igår var det BF enligt RUL.
Enligt BIM är det +8 idag.
Med tjejen blev det +9 enligt RUL och +13 enligt BIM.
Hon vägde ju som sagt strax över fyra kilo när hon föddes så att jag gått över tiden med henne kan vi ju vara säkra på. Den här gången känner jag att min minimage verkligen tagit fart de senaste veckorna så det blir nog ingen liten bebis den här gången heller.
Just nu ser jag inga som helst tecken på att den ska komma heller, de molande förvärkarna fortsätter som vanligt och det känns som att jag inte kommer föda något barn alls. Samtidigt tänker jag knappt på att jag gått över tiden. Inte som förra gången iallafall. Min BM är ju säker på att jag minst kommer gå över en vecka dessutom. Jag har inte funderat så mycket på det där med igångsättning, men kanske kommer jag så långt.
Det som känns lite frustrerande är att jag hade 7 bekanta/kollegor som väntade barn i samma krokar som mig, alla har fått sina barn och fyra av dem fick sina barn 1-3 veckor innan beräknat (vissa av dem var tom förstföderskor!) och det var samma sak i min föräldragrupp när jag väntade tjejen - jag var den sista att föda (trots att det egentligen inte var så enligt RUL) och 8 av 10 fick sina bebisar tidigare än beräknat. Börjar jag tänka på det så undrar jag varför jag måste vara gravid i 42 veckor när vissa bara är det i 37.
När kom era små? Innan, på eller efter BF?


Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com