fredag 22 februari 2013

Det här med amning

Jag och min barnmorska hade ett väldigt givande samtal om amning. För mig alltså.
Hon började med att fråga hur amningen gått förra gången och jag svarade precis som det var;
-Det gick inte så bra.
Hon sa inte så mycket utan frågade bara vad som hände. Jag tyckte först att det var sjukt jobbigt, det är så mycket skuldkänslor och jobbiga minnen från den tiden Men jag samlade mig och berättade om mjölkstockning, bröstbölder, feberfrossor, sugteknik, antibiotikakur, pumpningar, amningsnappar och torsk.
Hon tittade bara på mig och frågade hur jag kände inför denna gång och jag svarade precis så som jag känner. Jag vill försöka men inte till det där (så nickade jag mot hennes anteckningar).
Hon svarade då med något som befriade mig från en hel massa skuldkänslor. Hon svarade att man inte ska amma till vilket pris som helst, att alla barn växer och blir stora hur de än får sin näring och att det viktigaste är att hela familjen mår bra.
Halleluja jag har träffat en Ängel.
Bild från google.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com