lördag 26 januari 2013

Premiärtur med vår Donkey

Idag gjorde vi något vi tänkt göra ett tag nu, vi premiärkörde vår donkey! Vi har inte tänkt använda den så mycket innan bebisen kommer, men vi tänkte att vi ändå var tvungna att köra med den iallafall en gång så det  inte skulle visa sig vara något fel. Jag har läst mycket om problem med chassit och att det ska knarra. Exakt vad man menar med detta vet jag inte och vi upplevde inga konstigheter på vår promenad. Men å andra sidan så knarrade både vår Brio happy och vår Emmaljunga scooter s så vi kanske tycker det är normaltillstånd för vagnar ;-)
Vagnen var lite trixig att fälla ihop och in i bilen (vi var fick lov att kolla på nätet hur man gjorde), nu är det bara att hoppas att vi kommer ihåg hur man gjorde!
Vi tog en tur ner på stan och skulle upp i ett varuhus, vi fegade på rulltrappan och tog hissen först. Lite roligt var att när dörren till hissen öppnade sig så sa först kvinnan med barnvagn som stod i den att vi fick plats men när jag svängde vagnen mot hissen sa hon "Oj jag såg inte att ni hade en sån vagn- ni får inte plats!"
Vagnen uppfattas alltså som stor av andra.
Ner valde vi att ta rulltrappen och det var inga problem tack och lov, vi stod säkert i fem till tio minuter och väntade på hissen!
Vagnen var lätt att köra och vår tjej på 2 år och 3 månader satt bra i den. Vi har både sittskydd/sittdyna (bugaboos egna) och en åkpåse i sittdelen och det fanns utan problem plats kvar (eftersom det är kallt hade hon även tjock jacka och fodrade byxor). Vagnen var lätt att köra och trots att det var ovant med en större vagn igen så kändes premiärturen bra. Tjejen somnade efter en stund så det var nog bra betyg även från henne!
Trots att inte vagnen är en nyhet längre så ska sägas att den väckte uppmärksamhet.

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com