fredag 17 februari 2012

Snack om bilbarnstolar

Just nu har jollyroom slängt ut en fråga om hur man gör med barnen i bilen. När man vände barnet framåt (vilken ålder). Jag tycker att det är en intressant diskussion och att den är läsvärd.
HÄR kan ni läsa vad som skrivs.
Tydligen vänder folk sina små barn för att de skriker, kräks osv när de åker bil.
Vår tjej har aldrig gillat att åka bil. Hela det första året skrek hon mest hela tiden i bilen, ibland somnade hon av utmattning. Men inte någonstans här skulle vi kommit på tanken att hon skulle sitta framåt! Därimot böt vi bort babyskyddet till en bakåtvänd bilbarnstol när hon var 9 månader (tror jag det var) och det blev då lite bättre med skrikandet.
Som någon skrev är det offattbart att folk kan lägga tusentals kronor på en barnvagn men inte på en bilbarnstol.
Jag har många gånger tänk samma tanke när vänner absolut inte kan tänka sig en beg vagn men att gå och köpa ett babyskydd för ca 500 kronor inte bekommer dem.
På tal om det så har ett babyskydd en livstid på ca 5 år och kan användas till max tre barn. Sedan beror det på hur mycket man burit på babyskyddet och hur många smällar det fått när man gjort det.
Själv behöver vi köpa en andra stol för att ha i båda bilarna, men det är en jungel tycker jag!
Vad använder ni?
Tack för att just du tittade in ♥♥

2 kommentarer:

  1. När vi skulle ha en extrastol till andra bilen så köpte vi en Britax Twoway som senare när barnet växte ur Secura-stolen började använda som förstastol eftersom den är rymligare och har högst rygg av alla = funkar längst tid bakåtvänd :-)

    SvaraRadera

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com