onsdag 30 januari 2013

Bugaboo återkallar Cameleon och Donkey

Som svar på kundernas rapporter, strävar vi proaktivt efter att leverera ett nytt och förbättrat bärhandtag till Bugaboo Cameleon och Bugaboo Donkey. Denna åtgärd från Bugaboos sida kommer att säkra att kunderna blir helt nöjda med våra produkter.
Vi har sett i rapporter från våra kunder att den vita knappen på bärhandtaget i vissa situationer kan falla ut då liggdelen/sittdelen i Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Donkey stödjer på marken eller har placerats på ett ostadig underlag. Om den vita knappen faller ut, kan bärhandtaget lossna på den ena sidan.
En extern undersökning av dessa rapporter bekräftar att säkerhetsrisken är liten, och inga skador har rapporterats. Trots att Bugaboo Cameleon och Bugaboo Donkey fortsättningsvis uppfyller alla externa bestämmelser och säkerhetsstandarder, har vi förbättrat bärhandtagets design. Vi erbjuder gratis förbättrade bärhandtag med anvisningar om montering och  användning till kunder som äger en Bugaboo Cameleon eller en Bugaboo Donkey.

Jag fick syn på detta för ett par dagar sedan på Bugaboos facebooksida och tydligen har informationen funnits sedan i december, men jag hade alltså helt missat den! 
Tänkte att eftersom det säkert är fler än jag som inte sett detta så kan ni läsa mer om återkallelsen på Bugaboos sida eller konsumentverkets sida.
På Bugaboos sida finns även information om hur man får ett nytt bärhandtag.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com