torsdag 18 oktober 2012

Tidig morgon

Idag är det vab för oss här hemma (liksom igår). Förskolan hade tänkt ringa redan i måndags eftermiddag och be oss hämta henne då hon var hängig, men de lät bli. I tisdags hade vi barnvakt men igår samt idag är jag alltså hemma med en måttligt road tjej. Tydligen så går det hallsfluss få hennes förskola men så vitt vi kan se så är det "bara" en förkylning som härjar här. Tyvärr så är jag också smittad så jag får inte så mycket gjort. Vi myser mest framför tv:n under filtar och äter lite frukt. Aptiten är inte vad den borde vara hos tjejen så hon tar små äppelbitar med jämna mellanrum ( vi har en sjukskrivningsserver som går till en sjuksköterska via min arbetsplats och hon sa åt mig att gå och köpa isglass och ge tjejen...Jag tror aldrig hon ätit isglass så det känns dumt att börja tänker jag).
Jag har iallafall tvättat hennes fina kudde, älskar verkligen denna;


Jag är inte helt nöjd med hur tjejens rum ser ut just nu. Allt det där mysiga som fanns i vår lägenhet är liksom bort så jag känner att det börjar bli dags för en ansträngning delux. Frågan är bara vad jag ska göra för att få till det! Jag drömmer helt klart om ett extra rum där vi skulle kunna ha ett lekrum med alla leksaker, en mysig kuddhörna och skåp köpta på loppis!
Man kan inte få allt här i världen...
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com