söndag 2 september 2012

Om att ta sig i kragen och vara duktig

Idag bestämde jag mig för att vara duktig. Ända sedan jag blev gravid har jag tjatat om att jag måste börja träna. Eller åtminstonde röra på mig. Jag hade en illusion om att så fort vi flyttat in i huset så skulle jag börja gå- varje dag. Vi flyttade in för en månad sen och jag började aldrig promenera- målet var helt enkelt orealistiskt. Men idag tog vi oss till spåret och gick 2,5 km. Jag vet. Ni får skratta. Det var så mysigt att gå där i skogen och jag blev så arg och frustrerad så jag hade kunnat börja gråta när smärtan i benen kom ganska omgående. Vi tog oss runt så jag borde blivit nöjd- jag rörde ju på mig! Men det är jag inte för jag hade velat gå längre, kanske till och med jogga lite. Men det går liksom inte. Jag berättar mer om det sen.
Efteråt stannade vi i utomhusgymmet. Har ni varit på ett sådant? Det här var varianten som är gjort av trä... Jösses vad tungt det var! Jag gjorde ett par av stationerna eftersom jag knappt orkade något. Men nuså ska jag finna lösningar till hur jag ska kunna röra på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com