fredag 14 september 2012

Jag gömmer jag gömmer


Vi har någon form av babyboom på vår arbetsplats just nu. Vi är nästan tio stycken som ska få barn samtidigt. Eller iallafall inom loppet av två månader, men runt början på varje månad. Hur konstigt är inte det egentligen? Det sägs ju att kvinnor som lever tätt inpå varandra får samma menscykel. Kanske är det så att alla kvinnor på min arbetsplats har just samma cykel? Hur stört vore inte det?!
Fatta hur grinigt det borde vara vissa dagar i månaden!
Alla springer runt med sina magar i vädret och är antagligen überstolta. Alla utom jag. Jag gömmer min lilla lilla mage så gott det går och ännu tror jag ingen fattat misstanke.
Varför? Jo jag är stolt. Jag längtar efter ännu ett barn. På mitt sätt. 
Jag och sambon vill ha våran hemlis för oss själva så länge det går. Det är vår skatt att skydda, inte att lägga ut på fb till allmän beskådan innan hen ens sett dagens ljus. För sådana är vi. Integritet kallas det har jag hört.
"hon tror att hon är något säger andra" Tro vad ni vill säger jag.

Tack för att just du tittade in ♥♥

2 kommentarer:

  1. Jag var likadan. Ville inte gå ut med det på fb och prata inte om det alls! Gissa om många som fick en chock sen när första bebisbilden kom!

    SvaraRadera

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com