tisdag 21 augusti 2012

Lortgrisen och jag

Idag bakar vi, jag och tjejen. Hon vill såklart hjälpa till men då detta ska bli bjudfika så tycker jag inte det passar. Varför ? Jag själv är väldigt känslig när det kommer till mat (eller andra ätbara ting) och hoppas innerligti att folk är lika maniska på att tvätta händerna som jag när det kommer till den biten. Jag gillar inte att se bilder på små kladdiga barn med deg i munnen på fb för att sedan bli bjuden på fika där det berättas att barnet varit med och gjort bullarna. Tycka vad man vill om detta såklart. Jag löser det så att tjejen får sin egen bunke där hon får ta av samma ingridienser som jag och stoppa i sin egen. Där står hon och rör med både slevar och händer samtidigt som det blir fritt fram att smaka. När kakan åker in i ugnen får hon såklart slicka av de obligatoriska visparna medans hennes smet går vidare till disken. Självklart kommer det bli annorlunda när hon blir äldre, men just nu gör vi såhär. Hur tänker ni kring småbarn och bak?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com