söndag 17 juni 2012

Xcaret del 2

En sak som var viktig för oss på denna resa var att få simma i en cenote. Vi var väldigt osäkra på hur detta skulle gå till med en ettåring. Det fanns massor av äventyrliga cenotes där man firades ner i en grotta, klättrade samt simmade delar under vattnet. Detta skulle inte vara möjligt för oss. I denna park var det utmärkt.
Man fick lägga sina tillhörigheter i en gigantisk väska med lås på, sedan fick man nyckeln, väskan hämtade man sedan där man kom upp efter sin simmtur. Att tänka på här är alltså att fullfölja hela simturen. Flytvästar fick man låna, vi hade egna cyklop och snorklar men jag tror man kunde hyra detta om man ville. Dock så anser jag personligen att det är ganska onödigt då det inte direkt fanns något i vattnet att se på.
Att simma i en cenote är en fantastisk upplevelse och ska absolut göras. För oss som hade ett så litet barn med fungerade det kanon, lite jobbigt att simma och hålla bebis samtidigt såklart, men å andra sidan hade vi alla flytvästar.
Jag var överlycklig över att vi hade köpt en sportkamera innan vi åkte som går att använda under vattnet. Den kunde vi alltså ha med oss när vi simmade i dessa grottor.
Det fanns olika längder på dessa simturer och vi blev rekommenderade att ta en kortare tur. Tråkigt tyckte vi först, men när det visade sig att den korta turen varade i ca en timme så var vi mer än nöjda när vi kom fram och tjejen somnade omgående när vi klivit upp ur vattnet.











Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com