lördag 16 juni 2012

Mexico dag 10 Xcaret del 1

Vi bestämde oss för att åka till en nöjespark som hette X-caret. Det är en nöjespark som representerar det mesta av Mexico på ett och samma ställe.
Vi köpte inträdet på hotellet och där berättade de att det var enklast att ta sig dit med taxi om man inte ville köpa biljetten där det ingick buss. Vi tänkte att om man åker buss så måste man passa tider så vi bestämde oss för att ta taxi. Enligt guiderna på hotellet så kostade det ungefär hälften av det vi sedan fick betala. Det var betydligt dyrare att åka taxi än vad det påstods (kan ha varit meningen att man skulle pruta, det vet jag inte, men tex när man åkte från parken så köpte man taxibiljett i en lucka innan man fick en taxi). Hur som, jag tror det kostade ca 200:- enkel resa med taxi och det tog ca 10-15minuter. Det fanns ingen typ av barnstol så vi fick spänna fast tjejen i knät för att känna någon typ av säkerhet på denna färd.
Vi hade frågat guiderna på hotellet om det fanns någon typ av barnvagnsparkering utifall vi ville ta med barnvagnen till parken eller om man kunde hyra någon form av skrinda eller liknande. De fick inget svar men skulle lämna en lapp vid vårat rum så fort de fått reda på hur det låg till. När vi åkte fanns det ingen sådan lapp…




Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com