söndag 3 juni 2012

Framme i Mexico


Strax innan vi skulle landa i Mexico var vi tvungna att fylla i visum- inte så stora problem MEN man fick inte föra in mat i landet. Om man gjorde det var man tvungen att deklarera detta på blanketten. Jag blev toknervös att vi skulle vara tvungen att lämna all barnmat, välling och gröt på flygplatsen. Nog för att det går att lösa med lokal mat-men jag vill gärna kunna mätta mitt barn ordentligt.
Vi hade inte med oss någon egen vagn då vi tyckte att det va lite jobbigt att släpa på en vagn plus två resväskor. Tjejen fick springa lite själv medans vi väntade på bagaget. Det var mörkt och vansinnigt varmt i ankomsthallen och det tog ganska lång tid innan bagaget kom.
Innan vi fick lämna flygplatsen fick vi öpnna våra väskor och visa vad vi hade med oss för barnmat. Det gick bra och vi fick behålla maten!
När vi sedan hittade ut från byggnaden så var det svårt att se guiderna bland alla människor men så kom det fram en trevlig man och sa ”fritidsresor”, ja svarade vi såklart och han började visa oss vägen till vår buss. När vi kom fram till bussen visade det sig dock att han inte alls jobbade för fritidsresor utan han skulle ha betalt för att han visat oss vägen till bussen! Tycker nog att fritidsresor skulle gjort sig mer synliga när man kom ut från byggnaden så man hade sluppit detta.
Bussturen till hotellet tog ca 1 – 1,5h timme och var ganska dryg. Tjejen hade tröttnat på att vara still och gnällde ganska mycket men somnade tillslut.
Bild tagen på Isla Mujeres

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com