onsdag 16 maj 2012

Måste skriva av mig lite

Jag lade in vår vagn på blocket, den är såklart begagnad eftersom den inte kommer direkt från butik. Den är därimot i mycket fint skick eftersom jag är pedanten själv ;) Jag lade ut den för halva priset och kunde tänka mig att gå ner lite till. MEN vi kommer inte sälja vagnen för något superfynd pris då vi i så fall kan spara den till e.v nästkommande barn och om behovet finns komplettera med en billig syskonvagn.
Nypris ca 6600:-
(Vi gav 4999:- då det fanns tre ex i butiken som såldes till det priset. Men det är inget vi nämner i annonsen... Tycka vad man vill om det.)

Så kommer vi till prutnissarna. Jag kan ta att jag får budförslag på vagnen och andra saker jag säljer via blocket. Men ibland tycker jag att det går till överdrift.
En tjej som var mycket intresserad av vagnen då den var så fin kunde tänka sig att köpa den, men för 500 kr mindre än vad som stod i annonsen. Då jag redan tyckte att det var prutat och klart på det pris jag hade satt så erbjöd jag henne ändå att köpa den för 300kr under det pris jag satt. Det gick hon med på. Helt okej, fast jag började bli osäker på om jag verkligen skulle sälja den.
Sen kom det, hon ansåg att de saker/tillbehör jag sålde separat i en annan annons skulle ingå i priset. För att de hörde till vagnen. Jag försökte förklara att jag hade köpt alla tillbehör separat och att de inte alls hörde till vagnen. Hon gav sig inte, tyckte att detta hörde till vagnen;

MyggnätRegnskydd, Happy Ligg/SittvagnParasoll
Åkpåse- nypris 995:- (vi gav iochförsig halva priset då butiken upphörde)
Myggnät oanvänt(vi hade inte brios)- nypris 89:-
Regnskydd använd vid enstaka tillfällen- nypris 219:-
Parasoll oanvänt- nypris 295:- (som vi också köpte i butiken ovan för 150:-)
Skötväska använd vid enstaka tillfällen (vi hade inte brios) -nypris 399:-
Bara tillbehören som alla var nästintill oanvända har ett nypris på ca 2000:- och i annonsen hade vi satt alla till halva priset. För oss är det en förlustaffär vilket som och om vi ska ge bort grejerna så gör vi det hellre till välgörenhet eller spar grejerna till när vi behöver dem igen.

Jag började fundera på om hon var ute efter att köpa grejerna för att sedan sälja dem vidare och göra en egen vinst på det. 
Skulle ni ha sålt allt detta för 3200:-?

Bilderna är lånade från Brios hemsida.

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com