tisdag 8 maj 2012

Hyde Park och Kensington Park i London


Hyde Park är känd för sina Peter Pan staty, den konstgjorda sjön Serpentine, Speakers Corner samt även ett ställe där man kan jogga eller där folk mest de som har det väl ställt rider på sina hästar.

Så att bara strossa omkring i Hyde park eller ligga lite i gräset under en solig vår/sommar/höst dag är väldigt avslappnande om man jämför med allt annat som man kan göra i London.
Och även om det är ett ställe där man kan slappna av så finns här även sevärdheter. Man kan nämligen hitta JM Barries staty Peter Pan. Som är en staty på den kända figuren Peter Pan.
Sjön mitt i Hyde Park, Serpentine kan man utnyttja genom att hyra en båt och ro omkring i makligt tempo. 
Här finns även det mer kända Speakers Corner som har blivit känt för att vara ett ställe där personer kommer för att stå på sin låda och hålla tal och berätta om allt möjligt.
I angränsning till Hyde Park finns även Kensington Park och här finns Memorial Playground tillägnad Diana. Prinsessan av Wales (Diana) bodde i Kensington Palace innan hon dog.




Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com