måndag 30 april 2012

Mäklare

Vi har haft två olika mäklare här och tittat på vår lägenhet. Vi funderar på att flytta.
Då jag inte vill skriva om personlig ekonomi här så kommer jag använda mig av andra siffror än vad de nämde. Så siffrorna tar vi alltså med en nypa salt nu ;)
Mäklare nr 1 sa att vi skulle få 1000 000:- för vår lägenhet, utan problem. 
Mäklare nr 2 sa att vi skulle få ca 900 000:-
Mäklare nr 1 ville ha 30 000:- för jobbet.
Mäklare nr 2 ville ha 35 000:-
Mäklare 1 ringde efter två dagar och sa att hon pratat med en man på sin firma som sålt en likadan lägenhet som vår för 1000 000:- ( i lite sämre skick) och han hade sagt att vi inte skulle få mer än 900 000:- för våran (detta trots att han inte ens sett vår, inte ens på bild!)
Mäklare 2 mailade och skrev att han trodde på ett 900 000:- utrop men han räknar med mer än så.

Vi kommer absolut inte anlita mäklare nr 1. Känns väldigt oproffsigt.
Vidare så känns det så mycket att ge så mycket av vår vinst till mäklaren. Eftersom vi inte kommer göra så stor vinst. Hur har ni gjort och resonerat kring mäklare och försäljning av bostäder?

Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com