torsdag 24 februari 2011

Min Vilda

Idag fyller min lilla Vilda fyra månader. Ibland gör hon skäl för sitt namn vill jag lova.
Ta den dagen för några veckor sedan då jag gick ut i köket för att hämta hennes flaska (varmt vatten var nykokt i termosen så det gick fort att komma tillbaka till henne i vardagsrummet, plus att jag kan se henne från köket); hon var sådär lagom matgnällig när jag lämande henne fastspänd i babysittern, men när jag är i köket så slutar hon låta och jag blir såklart misstänksam och tittar bort mot henne och vad får jag se? Jo en liten tjej som har lyckats ta sig ur bältet (borde vara omöjligt?), vänt sig om till mage och hänger ut över ryggstödskanten!! Eftersom hon hade fastnat med sin ena arm under kroppen tog hon sig inte över kanten så jag hämtade filmkameran (med ögonen på henne hela tiden) och började filma henne- som självklart tittar rätt in i kameran och lägger av ett busigt leénde!
Hon har också sedan länge kommit på att om man trycker ner spjälsängsskyddet så ser man ju faktiskt ut mycket bättre! Nu tror ju inte jag att hon är unik som gör detta, min fråga blir snarare; Hur länge har man kvar skyddet? jag trodde att man hade det länge för att inte armar och ben ska åka ut i sömnen och fastna otäckt när barnet vrider sig. Har jag fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com