lördag 22 januari 2011

Inbjudan till dop

Har suttit och pysslat med inbjudningskorten till dopet. Shit vad jobb det blev, alldeles för mycket och mer än jag hade räknat med. Men jag tycker om att ha det personligt så då fick det bli såhär. Vi har tema på dopet, vet inte om man brukar ha det men så blev det. Tema är svart och rött, våra favoritfärger. Dopklänningen är en sådan som går i arv på min sambos sida av släkten och man broderar in namnen på alla barn som döpts i den. Jag tycker det är fint att tjejens pappas namn finns på den och att han faktiskt döpts i samma klänning. Om någon undrar så är det första namnet skrivet 1907! Visst är det imponerande?!
Alltid innan så har man haft rosa eller blå blommor på klänningen, man har bytt ut om det varit en tjej eller kille men nu blir det ändring när jag kommer in i bilden... Så våran lilla tjej har fått svart/röda blommor med strasspärla i mitten! Kommer komma bild på klänningen efter dopet, då jag inte har den här hos mig. För ärligt vem vill ha ansvar för en sådan gammal släktklenod?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com