lördag 23 januari 2010

Samma tanke

Träffade min bästa S idag. Vi lagade mat och drack (alldeles för mycket). Tittade på Håkan Hellströms dvd konsert från sommarens Peace and love festival. Pratade minnen och kom in på min kärlek.
-Tänk att ni hittade varandra där.
-Ja...
-Och du sa att du inte var intresserad.
-Mmm
-Tänk om jag inte hade känt mig spontan och skålat med en främling....då hade ni inte träffats. Vi var ju påväg tillbaka till tältet.
(Jag ler vid minnet och S fortsätter)
-Sen sa du ju att du inte var intresserad och det va ju inte jag heller så vi hade ju inte tänkt höra av oss till honom igen. Men sen dök han upp på den där spelningen med Lars....Tänk om han inte hade gjort det, då hade ni ju inte setts igen.
-Nej det hade vi nog inte. Dessutom tappade vi ju bort honom första kvällen också innan ni bytt nr.
-Ja just ja.... Slumpen. Eller ödet.
Det var ödet. Livet är förutbestämt.
Man väljer bara vilka vägar man tar, men vad som väntar bakom det krönet är också menat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com