tisdag 15 september 2009

Ödet

Jag tror att våra liv är förbestämda.
Jag tror att allt har en mening.
På gott och ont.
Jag tror att man får olika val i livet, men de är redan förbestämda.
Det blir bara min uppgift att välja vilken väg jag tar.
Det var meningen att jag och min kärlek skulle finna varandra.
Han skulle inte ha varit på festivalen alls, han bestämde sig ett par dagar innan för att gå.
Jag skulle inte ha varit där på onsdagen.
Det var ödet att vi var där samtidigt. I samma öltält. Vid samma vägg. Vid samma tidpunkt. Bland alla dessa människor.
Vi tappade bort varandra efter spelningen vi var på, men fann varandra i folkhavet bland 10.000 människor.
Vi hamnade på samma spelning dagen efter, ett par meter ifrån varandra. Hade vi inte gjort det hade vi nog inte träffats igen.
Han berättade sen att han fallit för mina ögon.
Ödet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com