fredag 26 oktober 2012

Byrån får sig ett lyft

Jag blev sjukt sugen på att prova decoupage då jag tidigare bara tapetserat möbler. Jag klippte ut massor av härliga roliga bilder i tidningar för att sedan sätta på dem som kollage på lådorna. Varje låda får sitt eget tema. Jag köpte decoupage lim på panduro för ca 180:- och penslar i storpack på biltema för ca 40:-. De fungerade galant! Jag kände inte för att lägga massor av pengar på penslar som ska få lim på sig därav biltema valet. Jag började med att dra ett lager lim direkt på lådan, sedan placerade jag ut mina bilder och drog ett lim varv på varje bild- inifrån och ut. Då det är en möbel som det kommer slitas ganska mycket på så räknar jag med 3-4 varv av limningar uppepå bilderna;

Decoupage på byrå.
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com