tisdag 10 april 2012

En tanke

Många pratar om att de ska få tillbaka på skatten/eller att de inte ska få det. Något som slår mig är att flera av de jag dagligen lunchar med väljer att betala extra skatt varje månad för att se ska få tillbaka för att ha pengar till semstern. Jag förstår att man kanske vill betala lite extra för att slippa betala restskatt, men jag fattar inte att skatteverket måste sköta det personliga sparandet åt vuxna människor. Kan man inte bara öppna ett sparkonto och sätta undan samma summa själv varje månad? Eller kan man helt enkelt inte ta eget ansvar över sin ekonomi?
Tack för att just du tittade in ♥♥

2 kommentarer:

  1. hihi får lov att hålla med dig, men samtidigt så är de ju pengar som dras och som man inte ser, som blir en överaskning kan jag tänka:)

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Du var med och tävlade om ett presentkort på leksaker, i min blogg. Tävlingen är nu avslutad och en vinnare är presenterad:

    http://nilssonpettersson.blogg.se/2012/april/vinnare-av-presentkort-leksaker.html#comment

    SvaraRadera

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com