måndag 6 augusti 2012

Det här med att dela på föräldradagarna

Jag skrev tidigare om att vi fått våran första bonus för att vi delat på dagar. Vi har inte som mål att få ut någon bonus eller att dela exakt lika på våra dagar. Vi har som mål att vara hemma med vårat barn så mycket som möjligt. Jag har varit hemma med tjejen i 12 månader och mannen har varit hemma med henne i 4. Efter det jobbade vi asknas så tjejen började inte på förskola innan denna sommar som det var tänkt men vad gör väl det när mannen är ledig ytterligare nästan fyra månader och jag lite mer än två i sommar? Till hösten börjar tjejen förskola, ungefär samtidigt som hon blir två.
Vi valde att inte ta ut några dagar alls under mitt första år som föräldraledig då vi ville spara dem för att kunna nyttja dem till långa sommarlov i framtiden. Så har vi velat och kunnat planerat. Förhoppningsvis kommer detta även vara möjligt vid nästa barn, men det får vi se då.
Så just nu står det 13 månader på min sida och 7 månader på hans i vårt liv men på papperet så står det snarare 1 månad för mig och 7 månader för honom. Så i statistiken gör vi inget bra exempel ;)
Hur har ni valt att fördela?
Tack för att just du tittade in ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för att ni kommenterar!Jag tittar alltid tillbaka hos er när ni lämnat en kommentar!
♥ Ni får gärna tipsa om tävlingar.
♥ Tipsa gärna om er blogg, jag vill alltid hitta nya bloggar att följa.
♥ Lägg till mig på Bloglovin så missar ni inget.
♥ Vill ni nå mig via mail så gör ni det på johanna_bloggar@hotmail.com